wydanych przez spółkę HIGH TATRAS TOWER s.r.o. with z siedzibą w Sobotské námestie 1733/12, Poprad - Spišská Sobota 058 01, wpisaną do rejestru handlowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Prešov, wydział: Sro, sygn. Akt: 34110 / P, ID: 50 706 730 (zwana dalej "HIGH TATRAS TOWER”)
PREAMBUŁA
Treść i cel ogólnych warunków handlowych wydanych przez HIGH TATRAS TOWER (dalej “OWH“ lub „Ogólne Warunki Handlowe“) stanowią wyjątkowe na rzecz klientów uregulowanie warunków i trybu sprzedaży biletów online na wejście do wieży TATRAS TOWER. W ramach niniejszych OWH uregulowane zostały warunki korzystania z biletów zakupionych online, a także zasady korzystania ze strony www.tatrastower.pl celem rejestracji klienta, realizacji procedury reklamacyjnej i uzyskania innych informacji istotnych dla klientów.
Definicje
Kompleks TATRAS TOWER – oznacza obszar w bezpośrednim sąsiedztwie wieży TATRAS TOWER, obsługiwanej przez HIGH TATRAS TOWER, w tym samą wieżę TATRAS TOWER.
Cennik – dokument zawierający podział na poszczególne kategorie wejść oferowanych przez Sprzedawcę i odpowiadającą im Opłatę wstępną. Jest on opublikowany przez Sprzedawcę na Stronie internetowej.
Rozporządzenie RODO – Rozporządzenie nr 1 Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych, uchylające dyrektywę 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).
Kodeks Cywilny – oznacza ustawę nr 40/1964 Zb. Kodeks cywilny z późniejszymi zmianami.
TATRAS TOWER – wieża edukacyjno-widokowa TATRAS TOWER znajdująca się na terenie Kompleksu TATRAS TOWER, obsługiwana przez HIGH TATRAS TOWER.
Bilet – gwarancja wstępu. Poprawne wypełnienie formularza dostępnego na Stronie internetowej oraz opłacenie biletu uprawnia Klienta do wejścia na teren Kompleksu TATRAS TOWER, w tym do korzystania z usług świadczonych przez Sprzedawcę w Kompleksie TATRAS TOWER. Na potrzeby niniejszych OWH Bilet wystawiany jest w formie cyfrowej, a następnie przesyłany drogą elektroniczną na adres e-mail Klienta.
Opłata za wejście – oznacza cenę za Bilet w formie jednorazowej opłaty określonej w Cenniku.
Sprzedawca lub Sprzedający – na potrzeby niniejszych OWH oznacza firmę HIGH TATRAS TOWER.
Kod QR – dwuwymiarowy kod używany przez Sprzedawcę w celu identyfikacji i parowania konkretnego Klienta i jego Biletu.
Strona internetowa – założona przez Sprzedawcę strona internetowa dostępna pod adresem www.tatrastower.pl.
Klient – osoba fizyczna lub prawna, która zgodnie z niniejszymi OWH nabywa od Sprzedającego Bilet TATRAS TOWER dla siebie lub dla innych osób, przy czym te inne osoby również na potrzeby niniejszych OWH są uważane za Klienta.
Strefa Klienta – interfejs internetowy utworzony i obsługiwany przez Sprzedawcę na Stronie internetowej w celu kupowania i sprzedaży Biletów przez Klientów.
Ustawa o ochronie konsumentów – oznacza ustawę nr 250/2007 o ochronie konsumentów oraz o zmianie ustawy Słowackiej Rady Narodowej nr 372/1990 o przestępstwach z późniejszymi zmianami.
Ustawa o ochronie konsumentów w umowach zawieranych na odległość – oznacza ustawę nr 102/2014 o ochronie konsumentów w zakresie sprzedaży towarów lub świadczenia usług na podstawie umowy zawartej na odległość lub umowy zawartej poza lokalem sprzedawcy oraz o zmianie niektórych przepisów prawa z późniejszymi zmianami.
-
Bilet i stosunek umowny między Sprzedawcą a Klientem
-
Klient jest uprawniony, poza punktem sprzedaży, który zostanie utworzony przez Sprzedawcę bezpośrednio w Kompleksie TATRAS TOWER, również do korzystania ze Strony internetowej Sprzedawcy w celu zakupu Biletu na TATRAS TOWER.
-
W trosce o poprawę świadczenia usług przez Sprzedawcę utworzono Strefę klienta, umożliwiającą przede wszystkim zakup Biletu przez Klienta.
-
Bilet zakupiony na podstawie niniejszych OWH stanowi, zgodnie z niniejszymi OWH, „gwarancję”, na podstawie której Klient jest uprawniony do wejścia na wieżę TATRAS TOWER. W związku z tym Sprzedawca oświadcza, że Bilet zakupiony online na Stronie internetowej jest równoważny z „biletem” zakupionym w punkcie sprzedaży w Komplesie TATRAS TOWER lub w jakimkolwiek innym punkcie sprzedaży wskazanym przez HIGH TATRAS TOWER.
-
Klient staje się właścicielem Biletu po zaksięgowaniu wpłaty za Wstęp jednorazowy zgodnie z Cennikiem na konto Sprzedawcy zgodnie z warunkami płatności (paragraf 4 OWH) i warunkami dostawy (paragraf 5 OWH) .
-
Zgodnie z postanowieniami art. 6 ust. 7 lit. k) Ustawy o ochronie konsumentów w przypadku umowy zawieranej na odległość z chwilą dostarczenia Biletu na skrzynkę e-mail Klienta (pkt 4.7. i 5.1. niniejszych OWH) zostaje zawarta umowa ze Sprzedawcą, której przedmiotem jest świadczenie przez Sprzedawcę usług związanych z wypoczynkiem i zgodnie z którymi Sprzedawca zobowiązuje się świadczyć te usługi w umówionym terminie i czasie, przedmiot obejmujący prawa i obowiązki umowy jest określony w niniejszych OWH (dalej „OWH).
-
Według punktu 1.5. niniejszych OWH oraz w związku z art. 6 ust. 7 lit. k) Ustawy o Ochronie Konsumentów w przypadku umowy zawartej na odległość Klientowi nie przysługuje prawo do odstąpienia od Umowy i żądania zwrotu Wpłaty.
-
Okres ważności określonej Umowy odpowiada okresowi ważności danego Biletu, pkt. 2.2.–2.4. niniejszych OWH są odpowiednio stosowane.
-
-
Prawa i obowiązki Klienta związane z Biletem
-
Każdy Klient ma prawo do jednorazowego wejścia na wieżę TATRAS TOWER na maksymalny okres jednej (1) godziny od wejścia kwalifikowanego (na potrzeby niniejszych OWH i zgodnie z punktem 2.7. OWH opisującym wejście kwalifikowane – przejście przez kołowrót w Kompleksie TATRAS TOWER). Opuszczenie wieży TATRAS TOWER lub upływ dozwolonego czasu, tzn. jednej (1) godziny oznacza wygaszenie prawa wstępu, natomiast wielokrotne wejście na wieżę TATRAS TOWER nie jest możliwe bez zakupu kolejnego Biletu. W przypadku, gdy pobyt Klienta na wieży TATRAS TOWER trwa dłużej niż jedną (1) godzinę od jego wejścia kwalifikowanego, Klient zobowiązany jest zapłacić Sprzedawcy w punkcie wyjścia dodatkową cenę za pobyt na TATRAS TOWER równą cenie biletu (opłata za każdą rozpoczętą godzinę pobytu w TATRAS TOWER).
-
Każdy Bilet zakupiony za pośrednictwem Strony internetowej jest ważny przez 14 dni kalendarzowych od daty jego zakupu przez Klienta. W tym okresie Klient jest uprawniony do skorzystania z Biletu i wejścia na wieżę TATRAS TOWER. Klient zobowiązany jest do uwzględnienia warunków pogodowych na terenie Kompleksu TATRAS TOWER oraz brania pod uwagę aktualnego obłożenia i ograniczonej pojemności wieży TATRAS TOWER, w związku z czym zobowiązany jest do oczekiwania w kolejce do wejścia na wieżę TATRAS TOWER. Po wykorzystaniu Biletu lub po upływie 14-dniowego okresu ważności Bilet traci ważność i nie można go już zwrócić. W związku z powyższym wyjątek dotyczy tzw. „Biletów First Moment”, które będą wydawane przez Sprzedawcę z datą ważności do 30 czerwca 2021 roku.
-
Klient ponosi wyłączną odpowiedzialność za niewykorzystanie Biletu TATRAS TOWER w 14-dniowym okresie od zakupu (w przypadku biletów First Moment do 30 czerwca 2021 r.) i nie ma możliwości zwrócenia się do Sprzedawcy o zwrot kosztu lub inne świadczenia. Jednocześnie Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności wobec Klienta za brak możliwości skorzystania z Biletu TATRAS TOWER w okresie jego ważności w przypadku zdarzenia siły wyższej, tj. przeszkody, która wystąpiła niezależnie od woli Sprzedawcy i uniemożliwia mu wpuszczenie Klienta na wieżę TATRAS TOWER, jeżeli nie można racjonalnie zakładać, że Sprzedawca uniknie tej przeszkody lub jej skutków lub je zatrzyma. Dzieje się tak w przypadku siły wyższej, zwłaszcza z powodu złej pogody, która mogłaby zagrozić bezpieczeństwu Klienta na terenie TATRAS TOWER, lub w przypadku jakichkolwiek przepisów prawnych, środków, decyzji, wytycznych, instrukcji lub innych normatywnych aktów administracyjnych, zobowiązań prawnych przyjętych lub wydanych w związku z rozprzestrzenianiem się niebezpiecznej choroby zakaźnej (np. COVID-19), w wyniku czego nie jest możliwe korzystanie z wieży TATRAS TOWER.
-
Okres ważności Biletu (tj. 14 dni) jest stały i nie może zostać przedłużony.
-
Klient nie jest uprawniony do oferowania Biletu do odsprzedaży; do wykorzystania przez inną nieuprawnioną osobę, dla której nie zakupił Biletu; wymiany biletu z innym Klientem; tworzenia fałszywego biletu; a także wykonywania innych czynności, które negatywnie wpływają na Sprzedawcę. W przypadku wad Biletu Klient ma prawo do reklamacji zgodnie z art. 6 niniejszych OWH (Procedura reklamacyjna).
-
Bilet uprawnia Klienta do korzystania z usług i atrakcji dostępnych na TATRAS TOWER, które są oferowane bezpłatnie lub odpłatnie zgodnie z decyzją Sprzedającego. Kupując Bilet, Klient przyjmuje do wiadomości, że zakres usług i atrakcji może ulec zmianie, w szczególności w zależności od możliwości operacyjnych Sprzedawcy oraz pory roku, a niektóre usługi i atrakcje mogą być rozliczane na podstawie specjalnego cennika Sprzedawcy.
-
Celem wejścia na TATRAS TOWER Klient zobowiązany jest okazać Bilet, który zostanie mu doręczony przez Sprzedawcę zgodnie z art. 5 niniejszych OWH), przy czym wystarczy, że Klient udowodni posiadanie Biletu w postaci odpowiedniego kodu QR w formie fizycznej (papierowej) lub cyfrowej (elektronicznej). Po okazaniu Biletu dane zostaną odczytane przez Sprzedawcę przy bramce wejściowej na VIP line przeznaczonej dla posiadaczy Biletów internetowych.
-
Jednocześnie Klient przyjmuje do wiadomości, że oprócz okazania Biletu jest również zobowiązany do okazania ważnego dowodu osobistego na żądanie Sprzedawcy (lub osób przez niego upoważnionych) przed wejściem na wieżę TATRAS TOWER, w celu weryfikacji spełnienia warunków koniecznych do zakupu Biletu z preferencyjnym Wstępem.
-
Klient zobowiązany jest do sprawdzenia poprawności danych na Bilecie przed wejściem na wieżę TATRAS TOWER. Ma on obowiązek bez zbędnej zwłoki informować Sprzedawcę o wszelkich błędach i literówkach zgodnie z art. 6 niniejszych OWH (Procedura reklamacyjna).
-
Wyraźnie zabrania się modyfikowania, fałszowania, kopiowania lub w inny sposób zmieniania Biletów, a w zależności od charakteru naruszenia Sprzedawca oceni konsekwencje prawne i odpowiedzialność osoby zgodnie z obowiązującym prawem, w tym odpowiedzialność karną.
-
Klient przyjmuje do wiadomości, że w Kompleksie TATRAS TOWER mogą być wykonywane różne formy rejestracji obrazu i dźwięku, np. w celach artystycznych oraz w celach promocji Sprzedawcy, a także w celach informacyjnych, prasowych, filmowych lub radiowych i telewizyjnych.
-
Jakiekolwiek wykorzystanie Biletu do innych celów nieprzewidzianych w niniejszych OWH, tj. z wyjątkiem niekomercyjnej wizyty w Kompleksie TATRAS TOWER oraz korzystania z usług i atrakcji na terenie TATRAS TOWER, jest niedopuszczalne i zabronione zgodnie z niniejszymi OWH, chyba że wyraźnie uzgodniono inaczej.
-
Kupując Bilet na TATRAS TOWER Tower, Klient wyraża zgodę na Regulamin dla odwiedzających, którego aktualna treść jest dostępna na Stronie Internetowej oraz w Kompleksie TATRAS TOWER. Klient zobowiązuje się do należytego zapoznania się z regulaminem.
-
Wchodząc na Kompleks TATRAS TOWER, Klient zobowiązuje się do przestrzegania, oprócz ww. Regulaminu dla odwiedzających, również instrukcji Sprzedawcy lub osób przez niego upoważnionych.
-
W przypadku naruszenia Regulaminu dla odwiedzających lub niestosowania się do instrukcji Sprzedawcy lub osób przez niego upoważnionych jest on uprawniony do wyprowadzenia Klienta z Kompleksu TATRAS TOWER, a Klient zobowiązany jest do niezwłocznego opuszczenia Kompleksu TATRAS TOWER. Po wezwaniu Klientowi nie przysługuje prawo żądania zwrotu kosztu biletu ani innego świadczenia przez Sprzedawcę, przy czym wyklucza się stosowanie postanowień art.6 OWH (Procedura reklamacyjna). Sprzedawca lub osoba przez niego upoważnioną są uprawnieni do decydowania o intensywności naruszenia Regulaminu dla odwiedzających.
-
-
Strefa klienta
-
W celu bezpośredniego zakupu biletów na wieżę TATRAS TOWER Sprzedawca utworzył Strefę klienta dostępną za pośrednictwem Strony internetowej.
-
Klient nie jest zobowiązany do rejestracji na Stronie internetowej w celu zakupu Biletu.
-
-
Cena i warunki płatności
-
Cena Biletu oraz poszczególne kategorie zgłoszeń podane są w Cenniku, którego aktualna wersja zostanie opublikowana na Stronie internetowej. Cena Biletu będzie zawsze określona w Cenniku, wraz z podatkiem VAT, zgodnie z Ustawą nr 222/2004 o podatku od towarów i usług, z późniejszymi zmianami.
-
Bilety na wieżę TATRAS TOWER podzielone są na kilka kategorii wejść, które odpowiadają kategoriom wejść w Cenniku.
-
Aktualny Cennik będzie zawsze publikowany na Stronie w sekcji Bilety.
-
Zgodnie z Cennikiem następująca kategoria wejść dotyczy:
-
dorosłej osoby;
-
dziecka poniżej 15 roku życia;
-
seniorów (osoby powyżej 65 roku życia);
-
posiadaczy kart ISIC/ITIC/EURO26;
-
posiadaczy licencji ZŤP/ZŤPS.
-
-
Cenę Biletów oraz poszczególne kategorie wejść można opłacić za pośrednictwem Strony internetowej w następujący sposób:
-
kartą płatniczą za pośrednictwem systemu CardPay, który będzie zabezpieczony przez wirtualny terminal POS obsługiwany przez firmę Slovenská sporiteľňa, as), w którym akceptowane będą karty płatnicze VISA i EUROCARD/MASTERCARD. Klient może korzystać z wymienionych kart wydanych przez dowolną instytucję bankową lub
-
z bankowości internetowej za pośrednictwem banku, w którym Klient posiada konto, a jego logo znajduje się na Stronie internetowej Sprzedawcy w odpowiedniej sekcji zakupu Biletu, przy czym ten sposób płatności zostanie dodatkowo wykonany, lub
-
przelewem na podstawie faktury wystawionej przez Sprzedającego.
-
-
Dokonując zakupu Biletu, Klient wybiera liczbę biletów, konkretną kategorię wejścia danego Biletu, wypełnia wymagane dane osobowe w odpowiednim formularzu, a następnie w zależności od opcji płatności zostaje przekierowany na stronę, za pośrednictwem której dokonuje płatności.
-
Po zaksięgowaniu wpłaty na koncie Sprzedawcy Klient automatycznie otrzymuje elektroniczny dowód zakupu Biletu. Zostanie on przesłany przez Sprzedawcę na podany adres poczty elektronicznej wraz z Biletem.
-
Na podstawie niniejszych OWH Sprzedawca jest uprawniony do zmiany wysokości Opłaty wstępnej oraz Cennika, a także niniejszych OWH na podstawie swojej decyzji. Natomiast Cennik i odpowiadające mu OWH będą zawsze dostępne na Stronie Internetowej w momencie zakupu Biletu.
-
-
Dostawa i wysyłka Biletów
-
Prawidłowo zakupiony Bilet wraz z oddzielnym kodem QR (prawidłowy zakup to odnotowanie wpłaty zgodnie z punktem 4.7 niniejszych OWH) zostanie przekazany Klientowi niezwłocznie na wskazaną przez Klienta skrzynkę e-mail podaną w formularzu przy zakupie Biletu.
-
Każdy Bilet dostarczony Klientowi będzie zawierał:
-
datę i godzinę wystawienia Biletu;
-
kod QR, który będzie umożliwiał wejście na wieżę TATRAS TOWER bez konieczności okazywania samego Biletu.
-
-
W interesie skutecznego dostarczenia Biletu Klient zobowiązany jest do opłacenia Biletu w całości zgodnie z aktualnym Cennikiem, w przeciwnym razie Sprzedawca nie jest zobowiązany do dostarczenia Biletu Klientowi.
-
Klient przyjmuje do wiadomości, że Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za niedostarczenie Biletu spowodowane wprowadzeniem przez Klienta niekompletnych, nieaktualnych lub w jakikolwiek sposób nieprawidłowych danych osobowych (w szczególności adresu e-mail).
-
-
Polityka zwrotów
-
Reklamacja oznacza roszczenie z tytułu wady Biletu, w tym wady usługi związanej z zakupem Biletu.
-
Na potrzeby niniejszych OWH oraz usprawnienia procedury reklamacyjnej przez wady Biletów rozumie się w szczególności, ale nie tylko, następujące przypadki:
-
Bilet nie mógł zostać dostarczony na adres e-mail Klienta;
-
Bilet nie zawiera żadnego z elementów wymienionych w punkcie 5.2. niniejszych OWH;
-
płatność nie została dokonana zgodnie z Artykułem 4 niniejszych OWH;
-
odpowiednie dane nie są podane poprawnie na Bilecie;
-
Bilet zawiera inną kategorię wejścia;
-
Bilet zawiera wady uniemożliwiające jego honorowanie w celu przewidzianym w niniejszych OWH (tj. w szczególności w celu umożliwienia wejścia na wieżę TATRAS TOWER) itp.
-
-
W celu usprawnienia procedury reklamacyjnej Klient zobowiązany jest do zwięzłego podania przyczyny reklamacji, przy czym wystarczy powołanie się na jedną z przyczyn wymienionych w punkcie 6.2. niniejszych OWH lub określenie innego powodu według uznania Klienta.
-
Klientowi przysługuje prawo do wniesienia reklamacji do Sprzedawcy bez zbędnej zwłoki w możliwy do zweryfikowania sposób, w szczególności w następujący sposób:
-
przesyłając pisemną reklamację na adres siedziby Sprzedawcy, do której dołączy wydrukowany wadliwy Bilet lub zdjęcie wadliwego Biletu, przy czym na potrzeby procedury reklamacyjnej wystarczy podanie numeru identyfikacyjnego Biletu;
-
poprzez wysłanie e-maila reklamacyjnego na adres reklamacie@tatrastower.sk, który jest przeznaczony do obsługi reklamacji, przy czym punkt a) jest odpowiednio stosowany.
-
bezpośrednio w punkcie sprzedaży zlokalizowanym na terenie kompleksu TATRAS TOWER, lub w innym punkcie sprzedaży określonym przez HIGH TATRAS TOWER, przedstawiając uszkodzony Bilet.
Aby uniknąć wątpliwości: wszystkie powyższe metody są jednakowo prawidłowe.
-
-
Po dostarczeniu reklamacji zgodnie z punktem 6.4. niniejszych OWH rozpoczyna się procedura reklamacyjna, a Sprzedawca rozpatrzy reklamację niezwłocznie, w skomplikowanych przypadkach nie później niż w ciągu trzech (3) dni roboczych od dnia reklamacji, w uzasadnionych przypadkach, zwłaszcza gdy kompleksowa ocena techniczna usługi jest wymagana, nie później niż w ciągu 30 dni od daty reklamacji.
-
W ramach procedury reklamacyjnej Sprzedawca oceni zasadność lub reklamacji i w każdym przypadku udzieli Klientowi pisemnej decyzji o sposobie rozpatrzenia reklamacji.
-
Jeżeli reklamacja jest uzasadniona, Sprzedawca prześle decyzję na adres e-mail Klienta w terminie wskazanych w pkt 6.5. niniejszych OWH, wraz z nowym Biletem.
-
Wynikiem postępowania reklamacyjnego może być, według uznania Sprzedającego, oprócz potwierdzenia (punkt 6.6 OWH) także propozycja sposobu realizacji reklamacji, w związku z okolicznościami reklamacji również propozycja usunięcia błędów i usterek Biletu.
-
W przypadku gdy reklamacja jest bezzasadna, potwierdzenie sposobu realizacji reklamacji powinno zawierać krótkie uzasadnienie od Sprzedawcy dotyczące przyczyn odrzucenia reklamacji.
-
Jeżeli reklamacja została złożona zgodnie z pkt 6.4. lit. b) i c) niniejszych OWH Sprzedawca prześle na adres e-mail Klienta potwierdzenie realizacji reklamacji.
-
W celu skutecznej realizacji uprawnień Klienta jako konsumenta w postępowaniu reklamacyjnym Klient może skontaktować się telefonicznie z upoważnionym przedstawicielem Sprzedawcy (nr +421 903 602 006), który poinstruuje Klienta o prawach konsumenta i możliwościach rozpatrzenia reklamacji, w szczególności o prawach wynikających z Ustawy o ochronie konsumentów oraz art. § 622 i 623 Kodeksu Cywilnego.
-
Jeżeli Klient nie jest zadowolony ze sposobu, w jaki Sprzedawca rozpatrzył jego reklamację, lub uważa, że Sprzedawca naruszył jego prawa, ma możliwość skontaktowania się ze Sprzedawcą z żądaniem zadośćuczynienia za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres reklamacie@tatrastower.sk. Jeżeli Sprzedawca negatywnie ustosunkuje się do żądania zadośćuczynienia lub nie ustosunkuje się do niego w terminie 30 dni od dnia wysłania tego żądania, Klient ma prawo złożyć wniosek o zainicjowanie alternatywnego rozwiązania jego sporu na podstawie przepisów § 11 i akt. nr 391/2015 w sprawie alternatywnych metod rozwiązywania sporów konsumenckich oraz zmian niektórych ustaw z późniejszymi zmianami. Właściwym podmiotem do alternatywnego rozstrzygania sporów konsumenckich ze Sprzedawcą jest organ nadzorczy: Słowacka Inspekcja Handlowa, siedziba: Prievozská 32, 827 99 Bratysława, numer identyfikacyjny: 17 331 927, z którym można się kontaktować w powyższym celu pod adresem Slovak Trade Inspekcja, Centralny Inspektorat, Departament Stosunków Międzynarodowych i Alternatywnego Rozstrzygania Sporów, Prievozská 32, 827 99 Bratislava 27, strona internetowa: www.soi.sk, lub inny właściwy upoważniony podmiot prawny zarejestrowany na liście podmiotów do alternatywnego rozstrzygania sporów prowadzonej przez Ministerstwo Gospodarki Republiki Słowackiej. Lista jest dostępna na stronie https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov -1. Klient ma prawo wyboru, do którego z wymienionych podmiotów do alternatywnego rozstrzygania sporów konsumenckich się zwrócić. Klient może skorzystać z internetowej platformy rozstrzygania sporów dostępnej pod adresem https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=SK (alternatywna metoda).
-
W stosunku do Klienta będącego konsumentem mają zastosowanie punkty od 6.1 do 6.12 OWH, natomiast w stosunku do Klienta będącego osobą prawną / przedsiębiorcą mają zastosowanie odpowiednie regulacje.
-
-
Postanowienia końcowe
-
Klient oświadcza, że przed zakupem Biletu zapoznał się z niniejszymi Ogólnymi Warunkami Handlowymi i w pełni się z nimi zgadza. W przypadku zawarcia umowy za pośrednictwem strony internetowej www.tatrastower.pl umowa zostaje zawarta poprzez wyrażenie zgody Klienta jako osoby zainteresowanej zakupem biletu poprzez zaznaczenie pola „Wyrażam zgodę na zakup biletu na powyższych warunkach z obowiązkiem zapłaty”, co stanowi potwierdzenie wszystkich wcześniej wprowadzonych i wyświetlonych danych. Umowa jest zawierana w języku słowackim.
-
Stosunek prawny pomiędzy Sprzedawcą a Klientem podlega prawu Republiki Słowackiej, z uwzględnieniem niniejszych OWH, następnie odpowiednich przepisów Kodeksu Cywilnego oraz przepisów ustawy o ochronie konsumentów oraz ustawy o ochronie konsumentów w przypadku umów zawieranych na odległość.
-
Sprzedawca oświadcza, że niniejsze Ogólne Warunki Handlowe zostały sporządzone i zaakceptowane w dobrej wierze, w celu spełnienia warunków prawnych oraz zbudowania uczciwych relacji pomiędzy Sprzedawcą a Klientem, w tym zapewnienia praw konsumenta. W przypadku, gdy niektóre postanowienia niniejszych OWH okażą się dla właściwych organów Republiki Słowackiej (Słowackiej Inspekcji Handlowej) nieważne lub niewykonalne, w całości lub w części, ważność i wykonalność innych postanowień pozostanie nienaruszona, przy czym Sprzedawca znajdzie w krótkim czasie środek zaradczy. Korekta oznacza również modyfikację i zmianę odpowiednich postanowień niniejszych OWH.
-
W związku z powyższym, jeżeli którekolwiek postanowienie niniejszych OWH stanie się nieważne lub nieskuteczne, nieważne lub nieskuteczne postanowienie zostanie zastąpione postanowieniem, którego znaczenie jest jak najbardziej zbliżone do nieważnego lub nieskutecznego postanowienia. Nieważność lub nieskuteczność jednego z postanowień OWH nie wpływa na ważność i skuteczność pozostałych postanowień OWH.
-
W przypadku sporów Sprzedawca i Klient zobowiązują się do rozwiązywania wzajemnych sporów i roszczeń poza sądem, w szczególności poprzez wzajemne negocjacje prowadzone w dobrej wierze i uczciwej komunikacji, w tym w trybie uregulowanym w art. 6 niniejszych OWH (Procedura reklamacyjna). W przypadku, gdy Sprzedawca i Klient nie rozstrzygną sporu, każda ze stron ma prawo rozstrzygnąć spór na drodze sądowej. W przypadku sporu stosuje się jurysdykcję sądu słowackiego na zasadach określonych w ustawodawstwie Republiki Słowackiej, tj. ustawa nr 160/2015. Zasady dotyczące sporów cywilnych z późniejszymi zmianami.
-
Sprzedawca oświadcza, że nie ponosi odpowiedzialności wobec Klienta za utracone korzyści lub możliwości lub jakiekolwiek inne straty pośrednie lub wtórne spowodowane zaniedbaniem, naruszeniem niniejszych OWH lub za inne szkody poniesione w wyniku naruszenia obowiązków po stronie Klienta.
-
Warunki przetwarzania i ochrony danych osobowych Klientów jako osób, których dane dotyczą, w rozumieniu Rozporządzenia RODO, zostały w sposób przejrzysty opublikowane na Stronie Internetowej w sekcji „RODO”.
-
Niniejsze Ogólne Warunki Handlowe weszły w życie 14 grudnia 2020 r.
-